Welcome to our website !

Sztuka życia to cieszyć się małym szczęściem.

Lifestyle'owy blog, o bieganiu, psach, gotowaniu i radości jaką daje mi aktywność fizyczna.

Liebster Blog Award cz. II

By 1/25/2015

Psy są nieodłącznym elementem mojego życia, zawsze były w moim domu, teraz są dwa, a w przyszłości nie wyobrażam sobie stworzenia domu z prawdziwego zdarzenia, bez psów. Koty również kocham, zawsze miałam, ale niestety były wychodzące i z tego powodu ginęły w mniej lub bardziej przykrych okolicznościach.

Na pytania niezwiązane z psami już odpowiadałam tutaj.  Ale tym razem dostałam dwie nominacje na "psie" pytania na które odpowiem, choć z dużym opóźnieniem. :P




Na początku pytania, które zadał nam Eos , którego poznaliśmy kilka miesięcy temu na zlocie labradorów. :P
Pytania są bardziej osobiste, tylko kilka dotyczy zwierząt, ale ciiii.

  1. Etat? Własna działalność gospodarcza? Freelance? Coś innego? Dlaczego?
    Mi chyba najbardziej odpowiadałaby rola freelancera strasznie nie lubię być do czegoś zmuszana, taki buntownik się wtedy we mnie odzywa, aczkolwiek etat jest zawsze opcją najbezpieczniejszą, więc nie wiem, nie potrafię wybrać.
  2. Cel do którego dążysz (co chcesz osiągnąć za 5 lat)?
    Na pewno ukończyć studia, znaleźć pracę w zawodzie który będzie sprawiał mi frajdę, będę z niego zadowolona i będzie umożliwiał mi samodoskonalenie się i rozwijanie. Chciałabym też już wyprowadzić się z domu i rozpocząć jako takie bardziej samodzielne życie. :) No i na bank przebiec maraton w ciągu tych 5 lat!
  3. Co Cię motywuje do pisania bloga?
    W sumie absolutnie nic. Oprócz mamy, która mi przypomina, że jestem w tyle z 3 postami i powinnam do nich usiąść. :D Czasami nachodzi refleksja, a może by tak coś konstruktywnego napisać? Wtedy pojawia się post. ;)
  4. Miałeś montora/mentorkę? Czy możesz coś o nim/niej napisać?
    Nie miałam.
  5. Twój wzór, osoba inspirująca..?
    Zależy w czym. Mam kilka osób, które mnie inspirują.
    Na pewno jedną z nich, jest Kominek. To takie chyba guru dla blogerów.
    Jeśli chodzi o takie po prostu bycie to będzie to FlyingShoes, uwielbiam jej radość, siłę i energię do działania.
    Chciałabym odnieść tak wspaniałą równowagę i perfekcjonizm jak Różowa Klara, wydaje się być niesamowicie idealna w tym co robi, wszystko ma uporządkowane, kiedy moje życie to jeden wielki chaos. :P
  6. Trzy książki które możesz mi polecić, to…
    "Wielki Marsz" King, to jedna z książek które zapadły mi w pamięć i od niej zaczęła się moja nieskończona miłość do wszystkiego co stworzy King.
    "I jak tu nie biegać" Beaty Sadowskiej, jakoś takie wydaje mi się to niesamowicie banalne. Aczkolwiek czytając książkę masz wrażenie, że biegniesz. I ta radość bijąca z każdej strony!
    Każdy kto nie czytał niech żałuje i szybko to nadrabia.
    "Nekroskop" Briana Lumleya. Nic nie poradzę, jak horroru nie obejrzę za nic w świecie, to książki z tej tematyki mnie wciągają i nie chcą puścić. Wciąga, rozwala na łopatki. Dla ludzi, którzy nie lubią wampirów, ani strasznych rzeczy - nie polecam bardzo. Dla tych co lubią, polecam najbardziej na świecie!
  7. Ile czasu spędzasz dziennie na FB i innych portalach społecznościowych?
    Wstyd się przyznać, ale cały dzień. Messenger na telefonie, szybki dostęp do informacji, no mam pod ręką cały czas telefon z tym wszystkim.
  8. Gdybyś mógł się cofnąć w czasie, to do wieku/roku/państwa…?
    Chyba do lat '70.
  9. Pies czy kot? ;)
    I pies i kot!
  10. Twój najlepszy sposób na relaks?
    Bieganie, ćwiczenia, spacer z piesełami, albo film pod kołdrą i z pizzą. Zależy od sytuacji. :D
  11. Skąd imię Twojego pupila?
    Toffi - miała być Afera, ale wszyscy mówili, że przejmie niepożądane cechy wraz z imieniem. Jest Toffi, bo się w słońcu na kolor karmelu świeci!
    Spajk - tak już miał, nie zmieniłam. :P
  12. Historia kiedy czworonóg najbardziej Ci zalazł za skórę.
    Toffi - każdy pies ma swój okres dojrzewania, kiedy wszystko czego się dotychczas nauczył idzie w niepamięć. To się dzieje około 8-14 miesiąca. Ten okres pamiętam najgorzej, jej ucieczki, kradzieże pluszaków mojego brata i bieganie po ogródku - masakra. Nie powiem co chciałam jej zrobić, ale to najgorszy okres w jej wychowywaniu.
    Spajk - jak wróciłam do domu i szafki kuchenne wyrwane był z zawiasów. Brak słów.
  13. Najśmieszniejsza lub najpiękniejsza Wasza przygoda (Twoja i psa).
    Przykładów jest zdecydowanie zbyt dużo. Codziennie któryś z moich wariatów doprowadza mnie do płaczu ze śmiechu, Spajk z mopem na głowie, Toffka i jej dziwne odpały jak np hasanie i udawanie wilka w lesie, bądź jej pogonie za motylkiem.
Teraz pytania typowo psie od CzarneŁapy. :)

1. Wizyty kontrolne w gabinecie weterynaryjnym: regularne 'przeglądy' czy tylko gdy coś się dzieje?Tylko jak coś się dzieje + na szczepienia.

2. Psiak jest pod opieką jednego wybranego lekarza czy trafia do różnych 'przypadkowych'?

Były pod opieką jednego, ale ostatnio zmieniłam na osobę która wydaje mi się bardziej wykwalifikowana i robi to z pasji, a niestety coraz ciężej takich wetów znaleźć.

3. Czy w razie przewlekłej choroby lub schorzenia uczęszczacie do lekarzy specjalistów danej dziedziny (okulista, ortopeda, dermatolog itp.)?

Raz byłam u dermatologa z Toffinką, złapała jakieś świństwo którego żaden nie wyspecjalizowany wet nie potrafił zdiagnozować. A póki co (TFUTFU) nie musimy. :)

4. Jaką szczepionkę zastosował lekarz przy ostatnim szczepieniu przeciw chorobom zakaźnym? (w książeczce zdrowia psa znajdziecie rozdział 'Szczepienia przeciwko chorobom zakaźnym', a tam nazwę na naklejce)

Ostatnio tylko Toffka Nobivac Lepto, Spajk z racji że nie mam jego starej książeczki, to nie ma nic w nowej oprócz wścieklizny. :P

5. Jak oceniasz sylwetkę swojego psa?



Toffka jest w 3, pieseł idealny.
Spajk Pulpet 4.

6. Co jest dla Ciebie ważne przy wyborze karmy dla pupila?

Żeby nie uczulała Toffki - to jest najważniejsze. Pies alergik to koszmar.

7. Bywacie u groomera, jeśli tak to jak często?

Nie bywamy w ogóle, ale wiem że Spajk w poprzednim domu był golony. :D

8. Ile waży, mierzy i w jakim wieku jest Twój psiak?

Toffka - 32kg, 57cm, 5 lat
Spajk - 40kg, 59cm, około 5 lat

9. Przycinanie pazurków: w domu, w salonie pielęgnacji czy u weterynarza?

W ogóle nic nie robimy z nimi, ścierają sobie na chodnikach i asfalcie.

10. Czy stosujecie jakieś suplementy diety (witaminy itp.)?

Nie, nic.

11. Ulubiona forma wypoczynku z psiskiem? :)

Spacery i bieganie! Najlepsze. :)


Follow my blog with Bloglovin





Zobacz r�wnie�

0 komentarze