Welcome to our website !

Sztuka życia to cieszyć się małym szczęściem.

Lifestyle'owy blog, o bieganiu, psach, gotowaniu i radości jaką daje mi aktywność fizyczna.

Samodoskonalenie

By 1/31/2015

Samodoskonalenie się to nic innego jak po prostu praca nad samym sobą.
Odnoszę wrażenie, że w tym momencie mojego życia zrozumiałam, że samodoskonalenie się jest celem do którego powinien dążyć każdy człowiek. Oczywiście nie mam tu na myśli dążenia do bycia ideałem, bo nie ma nikogo kto byłby idealny. Samodoskonalenie się rozumiem jako praca nad sobą, do bycia coraz to lepszym człowiekiem, oraz do wyeliminowania cech, które nam w sobie nie odpowiadają.

Dla mnie samodoskonalenie się, to pokonywanie własnych słabości. Strach przed wysokością towarzyszy mi od zawsze, jednak biegi typu Hunt Run, czy Runmageddon nie pozwalają mi na cackanie się, gdy przede mną 2-3m ściana, czy pokonanie drzewa 4m nad ziemią.
Uważam, że dla mnie biegi, oraz treningi to taki impuls do tego, aby się rozwijać. I nie mówię tu absolutnie o rozwoju siły fizycznej, tylko o tym w jaki sposób zmienia się moje myślenie. W jaki sposób potrafię pokonać słabości, lęki oraz blokady psychiczne.

Z każdym treningiem czuję się doskonalsza o wspaniałą cechę samozaparcia do działania, wiem że potrafię być zdeterminowana i osiągnąć swój cel. Każda pompka więcej, każda sekunda więcej w planku, czy każdy kilometr przebiegnięty szybciej czy więcej to efekt mojego samodoskonalenia się!






Miło jest, gdy ktoś dostrzega to że nad sobą pracujemy i potrafi to docenić.
Mój kolega z klasy, zdając egzamin językowy DSD, potrzebował zrobić prezentację. Wybrał temat samodoskonalenia się. Duma, radość i wszystkie pozytywne emocje jakie można sobie wyobrazić były obecne, gdy spytał czy może podać mnie jako przykład osoby która się samodoskonali. :)




Cały tekst prezentacji był po niemiecku, dostałam co prawda cały tekst, ale nie rozumiem nic zupełnie. :D Dlatego przetłumaczył mi kolega na polski, fragment w którym jest coś o mnie:
"Jako główny przykład chciałbym wprowadzić przypadek mojej koleżanki z klasy, która naprawdę często bierze udział w biegach typu Runmageddon. Byłem bardzo ciekawy dlaczego biega zimą przez kałuże i rożne przeszkody, jej odpowiedź była dla niej całkiem prosta - zero granic i pokonywanie własnych słabości."
Kolega zdał egzamin z mega wynikiem, a ja dostałam kopa motywacji, że ktoś chciał podać mnie jako przykład osoby, która się rozwija. Rok temu postukałabym się w głowię. Wszystko jest możliwe!



Zobacz r�wnie�

4 komentarze

  1. To ważne, że pokonujemy własne słabości, robimy coś na co kilka lat temu nie mielibyśmy odwagi i ba nawet nie znalazło się na naszej liście marzeń ;-) A jeszcze piękniejsze, gdy to nasze samodoskonalenie się jest nie tylko w sferze fizycznej i psychicznej. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na twój blog trafiłam przypadkowo jednak bardzo mi się tutaj podoba
    życzę powodzenia w dalszym prowadzeniu i oby tak dalej
    będę tutaj częściej zaglądała, pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, każdy powinien dążyć do samodoskonalenia. Im bardziej podobamy się sobie i jesteśmy zadowoleni z naszych poczynać, tym lepiej nam się żyje. A po co utrudniać sobie życie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sztuka życia to pokonywanie własnych słabości, niby każdy to wie, ale jakoś nie wszyscy umieją to wykorzystać. Jednak stanie się dla kogoś motywacją i przykładem samodoskonalenia - to dopiero sztuka :) Gratuluję :)
    _________
    Natalia, http://www.pieceofsimplicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń