Welcome to our website !

Sztuka życia to cieszyć się małym szczęściem.

Lifestyle'owy blog, o bieganiu, psach, gotowaniu i radości jaką daje mi aktywność fizyczna.

leniwa sobota i siła biegowa

By 1/11/2014

Dzień rozpoczął się wspaniałym, prawie 2-u godzinnym liczącym 7km spacerem z Iwoną oraz jej psiakiem - Fado z Psie Wędrówki. Zdjęcia z tego jakże męczącego spaceru już jutro wstawię, dzięki Iwonie która pięknie obfociła nasze psiaki. :)

Na dzisiaj planowaliśmy trening po lesie, ale po spacerze Spajk zaczął kuleć na przednią łapę, mnie bolało gardło + kontuzja kolana, także zostaliśmy w domu, a Toffka wraz z mamą poleciały pobiegać. Żeby nie być w tyle, postanowiłam poczytać o sile biegowej, zainspirowana przedwczorajszym spacerem, gdzie widziałam Pana Biegacza który tak wysoko podnosił nogi jak biegł, a przy tym tak szybko się przemieszczał, że stałam jak wryta. Okazało się, że to dzięki treningom na siłę biegową.

Usiadłam więc w towarzystwie mojego kontuzjowanego czworonoga i postanowiłam się doedukować.  Niestety mój Podręcznik Biegacza nie uwzględnił chyba siły. Uwzględnił szybkość. To zostawię na lato.








Sięgnęłam więc po artykuły z portali biegowych. Okazało się, że siłę znacząco poprawia nam szybkość! Jako iż chcę w tym roku przebiec maraton, postanowiłam zacząć od najbliższego treningu ćwiczyć nad moją siłą biegową i wytrzymałością. Znalazłam 12 ćwiczeń, które są przydatne jeśli chcemy wyćwiczyć sobie siłę.

1. Marsz z wysoko unoszonymi kolanami
2. Marsz dynamiczny z wysoko unoszonymi kolanami
3. Defilada (jak to określił portal bieganie.pl, defilada radziecka :)
4. Defilada
5. Skip C
6. Skip na jedną nogę
7. Skip B w marszu
8. Skip B w marszu dynamicznym
9. Przebieżka
10. Skip A
11. Podbieg
12. Wieloskoki

* jak wyglądają te ćwiczenia możecie zobaczyć pod koniec tego artykułu klikając w nie - artykuł

Póki co dzisiaj się obijam, ale jutro z rana do lasu biegać. :)


Zobacz r�wnie�

0 komentarze